Ieder bedrijf weet dat mond tot mond reclame de beste vorm van reclame is. Het verzamelen van online klantbeoordelingen is eigenlijk niets anders dan een digitale versie van mond tot mond reclame. Een hoop internetters vertrouwen op online reviews, ook als die eigenlijk van onbekenden zijn.

Waarom klantbeoordelingen en online reviews verzamelen?

De voornaamste reden om iets te doen met reviews is om ervoor te zorgen dat je online imago overeen komt met je imago buiten het internet om. Daarnaast zijn de reviews in te zetten voor SEO doeleinden (zoekmachineoptimalisatie om beter gevonden te worden in Google).

Uiteindelijk leveren reviews een bijdrage aan je bedrijf op de volgende manieren:

  • Meer omzet en meer klanten: Er is een direct verband tussen reviews en het gedrag van consumenten. Onderzoek heeft uitgewezen dat consumenten beïnvloed worden door klantbeoordelingen en dat consumenten ook bereid zijn meer te betalen voor producten of diensten met (de meeste) positieve reviews.
  • Verbeteren van je dienstverlening en bedrijf: Met reviews ontvang je feedback van je klanten. Het is hartstikke leuk als je positieve feedback krijgt, maar je kan natuurlijk ook iets doen met de verbeterpunten! Hiermee zorg je ervoor dat je de kwaliteit van je dienstverlening kunt verbeteren.
  • Klantinteractie: Je hebt natuurlijk de mogelijkheid om als bedrijf te reageren op de reviews. Bij een eventuele klacht kun je begrip tonen en ervoor zorgen dat je dit mooi opvangt. Potentiële klanten zien dit natuurlijk ook en dat wekt vertrouwen omdat je laat zien hoe je een situatie oplost. Positieve reviews zijn natuurlijk fantastisch en die klanten kun je natuurlijk ook op waarde schatten!

Belangrijk bij het verzamelen van online klantbeoordelingen is dat je deze verzamelt via een onafhankelijke partij. Zo straal je vertrouwen en transparantie uit. Groeiweb vertelt je alles over klantbeoordelingen en wat je er nog meer mee kunt!