Zet bezoekers om in leads en klanten

Conversie-optimalisatie: van bezoekers naar klanten

Door middel van SEO, SEA en andere marketingactiviteiten is het aantal bezoekers op je website al flink gegroeid. Het aantal leads en klanten groeit echter niet mee. Oftewel, het conversiepercentage neemt af. Hierdoor haal je niet het maximale uit jouw marketinginspanningen en websitebezoekers. Zonde! Want dat kan écht anders.

conversie verhogen groeiweb

Wat is conversie?

Binnen de online marketing wordt over een conversie gesproken als een bezoeker van je website overgaat tot een actie waar jij als website-eigenaar waarde aan hecht: een conversiedoel. Dit doel kan erg uiteenlopend zijn. Voorbeelden van conversiedoelen zijn: een bestelling, een nieuwsbriefaanmelding, het downloaden van een whitepaper, het invullen van een formulier of het telefonisch contact opnemen.

conversie-optimalisatie groeiweb

Vrijblijvend een gratis adviesgesprek plannen?

Ja, ik wil een gratis adviesgesprek

Conversiepercentage verhogen

Conversie-
percentage verhogen

Welke concrete zaken hebben invloed op het conversiepercentage van je website? Hieronder vind je een greep uit de uitgangspunten die het conversiepercentage beïnvloeden.

  • Titels en koppen: een goede titel of kop bevat een heldere boodschap. Een kleine wijziging in een kop of titel kan al bepalen of iemand wel of juist niet converteert
  • Call to action: een duidelijke call to action draagt in grote mate bij aan een hogere conversie. Minstens zo belangrijk is echter hoe je jouw bezoekers naar de gewenste actie leidt
  • Reviews: ken je dat gevoel dat op het moment dat je iets wilt bestellen de twijfel toeslaat? Je bent niet de enige! Ook op jouw website loop je waarschijnlijk conversies mis doordat de twijfel toeslaat bij jouw potentiële klanten. Het toevoegen van reviews kan je potentiële klant over de drempel helpen en het conversiepercentage verhogen.
  • Relevante SEA: zet je SEA in om meer bezoekers naar je website te krijgen? Zorg dat je relevant bent. De advertentie die je toont moet goed aansluiten bij de landingspagina. Alleen dan krijg je relevante bezoekers die daadwerkelijk kunnen converteren.
  • Gebruikerservaring: is je website gebruiksvriendelijk? Dat is essentieel voor een goede conversie. De snelheid van je website is hierin een belangrijk onderdeel!

Wil je meer weten over conversie-optimalisatie? Neem contact met ons op!

Zoek je een compleet pakket met alles voor een frisse en succesvolle onderneming? Laat het ons weten! Wij doen je graag een voorstel.

conversie-optimalisatie groeiweb

Ervaringen van klanten

Enkele klanten aan het woord

Wat onze klanten vertellen

“Voelt vertrouwd”

Vanaf het begin dat wij in contact kwamen met Groeiweb voelde het vertrouwd. Wij zijn uitermate tevreden. Zeker een aanrader!!

Henri
Schilders- en afwerkingstechnieken van Engelen

“Erg tevreden”

Jullie hebben voor ons een mooie, praktische site gebouwd waar wij tot op heden erg tevreden mee zijn.

Johan
Dingemanse Bouw

“Een warme klik”

Vanaf het eerste moment is er een warme, vertrouwde klik. Groeiweb komt vriendelijk en geduldig over. Erg goede nazorg.

Martin
Weber tuinrenovatie