Word gevonden door hoger in Google te staan
Het doel van organische vindbaarheid in Google
Hoger in Google staan (SEO) is een belangrijke pijler voor de vindbaarheid van jouw website. Door middel van deze hogere positie in Google zorg je ervoor dat je organisch meer relevante bezoekers naar je website brengt.
Met jouw hogere positie in Google trek je veel gratis bezoekers naar je website.
Hoger in Google met relevante teksten
Contentmarketing
Om hoger in Google te staan is het belangrijk dat jouw website relevante informatie biedt over de oplossingen die jij hebt voor jouw klanten. De basis van SEO is nog altijd geschreven tekst. De teksten moeten relevant zijn voor de bezoeker, zodat je belangrijk gevonden wordt en dus hoger in Google gepositioneerd wordt. Hoe je dat doet? Geef informatie waar jouw potentiële klanten naar op zoek zijn, verrijk je teksten met bijvoorbeeld foto’s en filmpjes en zorg voor helder gestructureerde teksten.
Technische SEO
Behalve de aantrekkelijke en unieke content heeft ook de techniek achter de website een grote invloed op de positie in Google. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan:
- Laadtijd: de laadtijd (snelheid) van je website heeft directe invloed op je positie in Google
- Duplicate content: staat er meerdere keren dezelfde content op je website? Dan weet Google niet welke pagina hij moet gebruiken. Dit is negatief voor je ranking
- Redirects: Heb je een aanpassing gedaan in de bestemmings-URL? door het ‘redirecten’ van oude naar nieuwe URL’s snapt Google waar hij de verplaatste content kan vinden.
- Verweesde pagina’s: Voorkom verweesde pagina’s door ergens op je website naar elke pagina te linken
- Paginatitel en metabeschrijving: de paginatitel en metabeschrijving (korte samenvatting van de inhoud) verschijnen direct in de zoekresultaten